שתיית מים לאיבוד שומן. 4 יתרונות שלא כולם יודעים

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

מים הם הנוזל החיוני ביותר הידוע לאדם. במאמר זה אני הולך להסביר אחת ולתמיד מדוע כמות אי מספקת של נוזלים יכולה להיות "הגורם המעכב" שלכם בתהליך הדיאטה. כל תא בגוף האדם זקוק למים כדי לפעול פיזיולוגית. יתר על כן, מים מהווים כ 70% של גוף האדם וחיוניים להישרדות שלנו.

שתיית מים נראה כמו רעיון פשוט, אבל עדיין חובבי כושר ואנשים פעילים גופנית נוטים להתעלם ממנו. זה לא נדיר לראות אנשים שעוברים יום שלם בלי לשתות הרבה יותר מאשר כוס או שניים של קפה וכמה כוסות מיץ פירות עמוס בסוכר (שלמעשה יכולים לייבש אתכם).

מים צריכים להיות המשקה העיקרי לאורך כל היום. לשתות הרבה מים ישפר את איכות האימונים שלנו, יגביר את רמות האנרגיה, וישפר את היכולת לעכל מזון ולספוג חומרים מזינים, בין דברים רבים אחרים. לכן, מאמר זה יסתכל על חשיבות ההידרציה (שתיית מים) עבור שריפת שומן אופטימלית ויסתיים עם טיפים על איך לשמור על צריכת נוזלים נאותה.

הידרציה מספקת מרוויחה את נפח הדם

בגוף שלנו, צריך לדעת לשחק עם הורמונים בצורה נכונה על מנת לייעל תהליך של שריפת שומן (הסיבה שלפעמים אנשים בדיאטה קיצונית לא מורידים כלום – הורמונים לא מאוזנים). הורמונים אלה באים באינטראקציה עם רקמות שונות של הגוף (כולל תאי השומן) דרך הדם. התייבשות עשויה להקטין את נפח הדם במחזור הדם, דבר אשר פוגע בתהליך זה. כאשר אתם שומרים על נפח דם מורחב באופן מלא ועל זרימה נאותה (באמצעות צריכת נוזלים מתאימה), קל יותר לגוף להפיץ את כל ההורמונים שמסייעים לתהליך איבוד שומן.

הידרציה מספקת משפרת את היכולת של הכבד לגייס רקמות שומן

ישנם המון מטבוליטים שנוצרים מגיוס שומן ואנחנו רוצים שהם יצאו מהגוף. אם אתם שותים מספיק מים, המטבוליטים האלה יצאו דרך הכליות. ברגע שלא שתינו מספיק, הכבד יהיה אחראי על הוצאת המטבוליטים האלה בתור צואה בעיקר. כאשר מאבדים שומן בגוף, הכבד הוא גם האזור העיקרי שבו השומן המעובד מגויס.

אם הכבד צריך להתאמץ כדי לחסל מטבוליטים, יש לו פחות יכולת לגייס שומן למען שריפת אנרגיה. שמירה על רמות הידרציה מאוזנות ישחררו את הכבד להשתמש בשומן בתור מקור דלק עיקרי.

הידרציה מספקת משפרת את האנדוקרינה (חכו.. אתם תבינו)

כשאנחנו שותים מספיק מים, החלל הפנימי של התא שמפוצץ נוזלים (המכונה cytosol) הולך להיות מלא ככל האפשר. במצב זה, תחשבו על התאים שלכם כמו בלונים מפוצצים במים. התא יימתח כך שכל הקולטנים ההורמונליים שלו ייחשפו לסביבתם החוץ-תאית ויוכלו לקיים אינטראקציה אופטימלית עם ההורמונים המסתובבים. אם אתה מיובש התאים שלך לא יוכלו להיות מורחבים (תחשוב כמו בלון חצי מנופח), ולכן קולטני התא לא יהיו חשופים כמו שצריך.

הידרציה מספקת מגדילה את שריפת הקלוריות שלכם במנוחה

גלון (4.5 ליטר) של מים קרים כקרח (4.5 מעלות צלזיוס) דורש מהגוף כ 125 קלוריות של חום (אנרגיה / קלוריות) כדי לחמם אותו לטמפרטורת הגוף סטנדרטית של 98.6 מעלות צלזיוס. יחד עם זאת, צריכת מים קרים מעט מורידה את טמפרטורת הגוף , אשר דורשת אנרגיה (קלוריות) כדי לחמם את הגוף בחזרה לטמפרטורה הרגילה שלו. בין שני תהליכים אלה, קלוריות שנשרפו על ידי הגוף יכולים לתרום לגירעון קלורי גדול יותר לאורך זמן.

שורה תחתונה

זה מצער שצריכת הנוזלים של אנשים רבים היא הגורם המגביל שלהם במרדף אחרי מטרות הכושר והבריאות שלהם. "כלל אצבע" שמצוין על ידי ארגוני בריאות ורופאים כאחד הוא שכל אחד צריך לצרוך 8 כוסות חד פעמיות של מים ביום. מעבר לכך, ההמלצה שלנו לאנשים פעילים גופנית היא לפחות(!) 40 מ"ל פר קילוגרם של משקל גוף.

3 טיפים לשמירה על צריכת נוזלים מספקת ביום.

1: שמור על בקבוק מים צמוד אליך למשך כל היום. חוק זה אולי מצטייר כברור  מאליו, אבל אנשים רבים עוברים את היום שלהם בלי לשתות מים בכלל. זה הכרחי שיהיו שיהיה לידך בקבוק מים קרים בהישג יד. אם אתה לא יכול לקחת בקבוק איתך, האפשרות השנייה הטובה ביותר תהיה גישה למקורות מים (תמי 4 וכו).

2: תמיד ללגום. אם תסתכלו מקרוב על ספורטאים, הם כל הזמן לוקחים לגימות של מים במהלך עצירות במשחק / timeouts, לעומת שתיית מים בכמות גדולה בפעם אחת. אם יש לכם בקבוק מים איתכם לאורך כל היום, נסו לקחת לפחות לגימה אחת כל 30-45 דקות. ייתכן שתצטרכו לשתות לעתים קרובות יותר בהתאם למה שאתם עושים במהלך היום (פעילות גופנית, עבודה וכו')

3: מים לעומת נוזלים בטעמים. נכון, מים בטעמים או שתייה מתוקה הם עדיין נוזלים (ומים הם המרכיב העיקרי), אבל הם לא יתרמו לרמות הידרציה מאוזנות כמו מים בהכרח. למעשה, אם למשקה מסוים יש תכולה קלורית גבוהה – הוא עלול לפגוע במטרה שלנו (ולא נתחיל לדבר על כמויות הסוכר במוצרים האלה). אבל לדוגמא, קפה או תה שאנחנו מכינים בבית ללא סוכר יכולים לתרום לתהליך.

תזכרו שהדרך לבדוק רמות הידרציה מאוזנות היא לפי צבע השתן שלכם. ככל שהצבע בהיר יותר ודומה למים, אתם על הגל! אם הצבע כהה/צהוב, תתחילו ללגום!

תודה רבה!

השאלון נשלח בהצלחה